آرشیو آبان ماه 1398

براي رزرو هتل، اجاره ويلا و گردشگري همراه من باشيد تا اطلاعاتي كه مي‌خواهيد را به دست بي‌آوريد!

جاهاي ديدني مشهد، خانه هاي تاريخي

۱۰۷ بازديد

مشهد كه به عنوان پايتخت معنوي ايران شناخته شده است. علاوه بر جاذبه هاي مذهبي، جاهاي ديدني تاريخي زيادي نيز دارد كه در سال هاي اخير به آن ها توجه ويژه اي شده است. خانه هاي تاريخي يكي از پر بازديد ترين جاذبه هاي تاريخي مشهد است. در ادامه قصد داريم به معرفي 3 خانه تاريخي معروف و زيباي مشهد بپردازيم كه جزو جاهاي ديدني مشهد هستند.

خانه ملك

خانه ملك يكي از خانه هاي تاريخي مشهد است كه از زمان قاجاريه تا امروز در شهر مشهد باقي مانده و جزو يكي از جاهاي ديدني مشهد است. اين خانه ي تاريخي در ميدان امام خميني مشهد واقع شده و متعلق به حاج حسين ملك است . حاج حسين ملك در زمان قاجار زندگي ميكرد و از نيكوكار ترين و ثروتمندترين افراد آن زمان بود. يكي از نكات ديدني اين خانه حمام خصوصي است كه در آن واقع است.

خانه داروغه

خانه تاريخي داروغه، بنايي قديمي ساخته معماران روسي به دستور داروغه مشهد، محمد يوسف خان است. اين بنا در اواخر دوران قاجار ساخته شده است. تا سال 1366 اين بنا به عنوان منزل مسكوني بوده اما از سال 1366 توسط ورثه به هيئتي از ميبد يزد فروخته شده و از سال 1381 در سازمان ميراث فرهنگي ثبت ملي شد و توسط شهرداري مورد مرمت قرار گرفت.

خانه توكلي

قدمت اين خانه نيز مانند اكثر خانه هاي مشهد به زمان قاجار بر مي‌گردد. خانه توكلي متعلق به يكي از تجار مشهدي به نام كشمشيان بوده كه بعد از فوت او شخصي به نام توكلي اين خانه را خريده به همين دليل نام او بر اين خانه باقي مانده است. خانه توكلي به سبب موقعيت مكاني خود كه در نزديكي حرم امام رضا واقع شده، بيشتر مورد توجه و بازديد گردشگران قرار گرفته است.

خانه هاي تاريخي ديگري همچون رجايي، پيشه وران، فرهنگسراي بهشت و ... در مشهد واقع است كه در آثار ملي ايران به ثبت رسيده اند.

براي مثال اگر قصد رزرو هتل مشهد را داشته باشيد با ورود به سايت سلطان سفر، بعد از انتخاب شهر و تاريخ مورد نظر، قيمت كليه هتل‌هاي مشهد بر روي همه سايت‌هاي معتبر رزرواسيون به همراه نظرات كاربران در اختيارتان قرار مي‌گيرد. كه بعد از مقايسه قيمت‌ها و نظرات مي‌توانيد بهترين گزينه را انتخاب كنيد و براي رزرو به سايت ارائه دهنده ارجاع داده مي‌شويد. بعد از رزرو هتل مشهد حالا مي‌خواهيد در مورد جاهاي ديدني مشهد را بشناسيد، باز هم مي‌توانيد از بخش جاذبه‌هاي سلطان سفر كمك بگيريد.