پيشنهاد سلطان سفر براي نوروز ۹۹ ؛ جاهاي ديدني اصيل ايراني در نوروز باستاني

براي رزرو هتل، اجاره ويلا و گردشگري همراه من باشيد تا اطلاعاتي كه مي‌خواهيد را به دست بي‌آوريد!

پيشنهاد سلطان سفر براي نوروز ۹۹ ؛ جاهاي ديدني اصيل ايراني در نوروز باستاني

۷۶ بازديد

مسافرت‌هاي نوروزي هميشه يك بخش دوست داشتني از تعطيلات نوروز هستند كه تقريبا همه سعي مي‌كنند آن را از دست ندهد. از طرفي بهترين كار براي شما اين است كه در اين تعطيلات از مكان‌هاي ديدني اصيل ايراني ديدن كنيد. از آن جايي كه عيد نوروز يك بهانه براي يادآوري سنت هاي اصيل ايراني است.

وبسايت سلطان سفر براي شما دو پيشنهاد دارد. مسافرت به شهرهايي است كه توانسته باشند اين اصالت را از زمانهاي قديم تا به امروز حفظ كرده باشند. به اين صورت با حضور در يك شهر سنتي زيبا، در زمان نوروز شما قطعا لذت خواهيد برد و خاطرات خوبي براي خود و خانواده‌تان خواهيد ساخت.

جاهاي ديدني اصفهان هميشه براي مسافران نوروزي جذاب و دوست داشتني بوده است، از طرفي آب و هواي بسيار خوب و دلنشين اصفهان در ايام نوروز باعث مي‌شود كه هر كس به اين شهر سفر كند از ديدن زيبايي هاي آن شگفت زده شود.

جاهاي ديدني يزد و همچنين آب و هواي خوب اين شهر زيبا در فصل نوروز، باعث مي شود كه مسافران زيادي به اين شهر بيايند و از زيبايي‌هاي آن ديدن كنند. در ادامه با سلطان سفر همراه شويد تا كمي در مورد شهرهاي يزد و اصفهان با هم صحبت مي‌كنيم.

جاهاي ديدني اصفهان در نوروز

مكان‌هاي ديدني مختلف اصفهان هميشه گردشگران زيادي را به سمت شهر كشانده است و بي شك مي‌توانيم بگوييم كه اين شهر لياقت لقب نصف جهان را دارد. بيشتر مكان‌هاي ديدني اصفهان سازه‌هاي تاريخي هستند كه در دوران صفويه ساخته شدند و معماري بسيار زيبا و خاص آنها براي هر بيننده‌اي جالب خواهد بود. در بين تمام آثار باستاني و جاهاي ديدني اصفهان، پل‌هاي تاريخي اين شهر از اهميت بسيار بالايي برخوردار هستند و مي‌توان گفت كه به عنوان نماد شهر اصفهان شناخته مي‌شوند. اين پل‌هاي بسيار زيبا به سبك معماري ايراني اسلامي مربوط به دوران صفويه ساخته شده‌اند و هنوز هم بعد از گذشته حدود چهارصد سال كاملا محكم و استوار هستند. معروف ترين پل هاي اصفهان عبارتند از: "پل خواجو، سي و سه پل يا پل الله وردي خان، پل مارنان، پل شهرستان و پل چوبي اصفهان در ضمن به ياد داشته باشيد كه سفر به اصفهان بدون ديدن پل‌هاي زيبا و مناظر اطراف آن به هيچ وجه كامل نخواهد شد.

جاهاي ديدني يزد در نوروز

شهر يزد به عنوان يكي از زيباترين شهرهاي ايران شناخته مي‌شود و هر سال اين زيبايي‌ها، باعث مي‌شود كه گردشگران زيادي از سراسر ايران و جهان به اين شهر بيايند. يكي از شاهكارهاي معماري كه در باغ دولت آباد يزد مي‌توانيد ببينيد بادگيرهاي زيبا و بي شماري هستند كه در اين شهر ساخته شده و باعث ايجاد جريان هوايي خنك در دالان‌ها و راهروهاي بافت سنتي اين شهر مي شود. طرز كار بادگير به اين صورت است كه هواي تازه از دريچه هاي بالايي ساختمان بادگير وارد يك مجموعه مي شود و به اين صورت جريان هواي خنك و دلنشيني را در قسمت هاي پاييني ايجاد مي‌كند كه بي‌شك براي هر كسي كه از اين شهر زيبا ديدن مي‌كند بسيار دلنشين و جالب خواهد بود. معمولا در شهرهايي با آب و هواي كويري مي‌توانيد از بادگيرها ديدن كنيد، اما بهترين مكان براي ديدن بادگيرها بدون شك يزد است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.