جاهاي ديدني شيراز موزه هاي شيراز

براي رزرو هتل، اجاره ويلا و گردشگري همراه من باشيد تا اطلاعاتي كه مي‌خواهيد را به دست بي‌آوريد!

جاهاي ديدني شيراز موزه هاي شيراز

۷۷ بازديد

جاهاي ديدني شيراز محدود به اماكن مذهبي و تاريخي نمي شود. موزه هاي شيراز يكي از پر مخاطب ترين جاهاي ديدني شيراز است. شيراز شهري پر از نارنج و باغ هاي زيباست كه مورد توجه مسافران ايراني و خارجي است. موزه شاهچراغ، موزه موسيقي، آب انبار وكيل، تكيه هفت تنان از جمله موزه هاي شيراز هستند. اگر قصد سفر به شيراز را داريد اين مقاله را مطالعه كنيد.

موزه شاهچراغ

موزه شاهچراغ با بيش از ۸۰۰۰ شي با ارزش و قديمي در آرامگاه شاه چراغ شيراز واقع شده است و متعلق به آستان مقدس شاهچراغ مي‌باشد. در فضاي اصلي اين موزه كه يك سالن بزرگ است اشياي تاريخي،‌ وقفي، كتاب‌ها، قرآن‌ها، نسخه‌هاي خطي، سند قديمي و همچنين سكه،‌ مهره‌هاي فلزي، ظروف به نمايش درآمده است و مي‌توانيد از آنها ديدن كنيد.

موزه موسيقي

خانه منطقي نژاد كه مربوط به اواخر دوران قاجار بوده و در سال 1311 ساخته شده است در كوچه پشت مسجد نو در نزديكي ميدان شاه چراغ قرار دارد. اين ساختمان كه در سال 1352 به عنوان يكي از آثار ملي به ثبت رسيده  داراي بخش شاه نشين و اتاق هاي مختلف در ضلع غربي و شرقي مي باشد. در حال حاضر اين خانه به عنوان موزه موسيقي فعاليت مي‌كند و مي‌توانيد از آن ديدن كنيد.

موزه راديو

اين موزه يكي از زيباترين و جالب ترين جاهاي ديدني شيراز است. درون اين موزه راديو هاي مختلفي وجود دارد كه قدمت آن ها به 50 سال پيش برميگردد. همچنين بيش از 100 راديو از زمان ناصرالدين شاه در اين موزه قرار دارد. اين موزه در باغ دلگشا قرار دارد كه براي بازديد از آن مي توانيد به طبقه دوم اين باغ مراجعه كنيد.

آب انبار وكيل

موزه آب پر از آثار تاريخي در شيراز است كه مربوط به زمان زنديه است. در اين موزه ماكت هاي سازه هاي آبي كه در سال هاي مختلفي وجود داشته است ساخته شده. آب انبار وكيلي يكي از جاهاي ديدني شيراز است كه قسمت فوقاني آن آجركاري شده است. اين تزئينات شبيه آجركاري هاي برج كريم خان است.

موزه خانه صابر

اين موزه در خانه اي قديمي مربوط به زمان قاجار قرار دارد. سال ثبت اين اثر 1382 است. اين خانه ساخته شده به دست حسن علي صابر سنگري است. اين فرد تاجر معروفي در زمان خود بوده است. تزئينات اين موزه كه يمي از جاهاي ديدني شيراز است، به صورت گچبري است.

خانه صالحي شيراز

درون اين خانه كه يكي از پرطرفدار ترين جاهاي ديدني شيراز است، موزه لباس هاي سنتي قرار دارد. اين خانه ساخته شده زمان قاجاريه است. شما با بازديد از اين خانه علاوه بر مشاهده خانه صالحي كه خود يكي از آثار تاريخي شيراز است، مي توانيد از موزه لباس هاي سنتي و آثار تاريخي نيز بازديد كنيد. درون اين خانه اتاق هايي با سه در و پنج در وجود دارد كه داراي تزئينات گچبري و سقف هاي چوبي است. اين خانه به دو بخش اندروني و بيروني تقسيم شده است.

موزه سنگ و گوهر درياي نور

از ديگر موزه هاي تاريخي شيراز كه درون يكي از خانه هاي تاريخي آن واقع شده است مي تان به موزه سنگ و گوهر درياي نور اشاره كرد. اين موزه كه جزو جاهاي ديدني شيراز است داراي 140 سنگ تزئيني و كمياب است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.