جاهاي ديدني تهران، جاذبه هاي طبيعي

براي رزرو هتل، اجاره ويلا و گردشگري همراه من باشيد تا اطلاعاتي كه مي‌خواهيد را به دست بي‌آوريد!

جاهاي ديدني تهران، جاذبه هاي طبيعي

۹۰ بازديد

جاهاي ديدني تهران محدود به ساختمان هاي قديمي و جديد نمي شود.جاذبه هاي طبيعي و طبيعت زيباي تهران بخشي از اين جاهاي ديدني را در بر مي گيرد. اگر به دنبال پيدا كردن مكاني براي تفريحات عصرانه و يا تعطيلات آخر هفته خود هستيد و يا قصد سفر به تهران را داريد و نمي خواهيد خود را محدود به جاذبه هاي تاريخي كنيداين مقاله را مطالعه كنيد. در اين  مقاله قصد داريم تا به شما جاذبه هاي تفريحي تهران را معرفي كنيم.

دره دارآباد

دره دارآباد در حال حاضر به يكي از نقاط مهم گردشگري شهر تهران تبديل شده است. دره دارآباد واقع در شمال شرق تهران يكي از مكان‌هاي زيبا براي كوهنوردي محسوب مي‌شود. محله‌ي دارآباد در شمال شرقي شميران است.  در اين مكان زيبا مي‌توان با ۱۵ دقيقه پياده روي در جايي باصفا كنار رودخانه مستقر شد، يا با پياده روي چند ساعته به سمت آبشارها و قله‌هاي آن پيش رفت. دارآباد همچنين به دليل همجواري با كوه، يكي از مكان هاي تفريحي و جاهاي ديدني تهران  براي  پياده‌روي و كوهنوردي بوميان تهراني در ايام تعطيل و روزهاي آخر هفته نيز به شمار مي‌رود.

دربند

يكي از انتخاب هاي عالي براي قرار هاي دوستانه، كوهنوردي و دورهمي ها دربند است كه از بهترين جاهاي ديدني تهران است. در مسير اين منطقه تفريحي رستوران ها و مغازه هاي تهيه خوراكي بسياري وجود دارد كه مي توانيد خوراكي هاي خوشمزه و متفاوتي را نيز تجربه كنيد. ارتفاع اين منطقه از سطح دريا 1700 متر است و اصلي ترين راه براي رسيدن به كوهستان هاي البرزاست. افرادي كه قصد دارند خود را به قله توچال  برسانند از اين مسير زيزيبا و ديدني مي گذرند.

آدرس: تهران - منطقه يك - محله دربند.

تنگه واشي

اگر از تهران به سمت دماوند حركت كنيد، در 17 كيلومتري بعد از فيروزكوه مي توانيد خروجي تنگه واشي را ببينيد. تنگه واشي به علت طبيعت زيبا و و خاص اش طرفداران زيادي دارد و هر ساله طبيعت گردان زيادي به آن جا مي روند.  همچنين چند سالي است تور هاي يك روزه تنگه واشي نيز برگزار مي شود. تنگه واشي علاوه بر اين كه يكي از جاذبه هاي طبيعي تهران است ، داراي آثار تاريخي همچون كتيبه هاي دوره قاجار نيز هست. به همين دلايل تنگه واشي يكي از بهترين جاهاي ديدني تهران است.

آبشار كلوگان

اين آبشار در شهرستان شميرانات واقع شده است و داراي ارتفاع 30 الي 40 متري است. در پايين اين آبشار حوضچه هايي به وجود آمده كه براي آب تني و شنا بسيار مناسب است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.