جاهاي ديدني اصفهان : كليساهاي اصفهان

براي رزرو هتل، اجاره ويلا و گردشگري همراه من باشيد تا اطلاعاتي كه مي‌خواهيد را به دست بي‌آوريد!

جاهاي ديدني اصفهان : كليساهاي اصفهان

۸۴ بازديد

كليسا ها يكي از بهترين جاهاي ديدني اصفهان هستند. شهر اصفهان مسيحيان و يا ارمني هاي زيادي دارد كه جزو مهربان ترين  و دوست داشتني ترين افراد اصفهان هستند. از زمان هاي گذشته اين افراد در اين بوده اند و آثار تاريخي زيباي خود را به اشتراك گذاشته اند. يكي از اين آثار زيبا كليسا هاي مسيحيان است كه هر ساله مسافران زيادي براي بازديد از آن ها به آنجا مي روند. منطقه جلفا در اصفهان يكي از مناطق مسيحي نشين است كه تماشاي رستوران ها و كافي شاپ ها وخيابان هاي آن ها بسيار لذت بخش است. در اين مقاله قصد داريم تا كليساهاي اصفهان را به شما معرفي كنيم.

كليساي استپانس مقدس

كليساي استپانس يكي از بهترين جاهاي ديدني اصفهان است. اين كليسا در سال 1614 ميلادي ساخته شده است. كليساي استپانس كه بزرگترين كليساي اصفهان است داراي ابعاد 7 در 34 متر است. اين كليسا از خشت و آجر ساخته شده است و در داخل آن ديوار ها با گچ پوشيده شده اند. در حياط آن نمازخانه اي با نام مريم مقدس وجود دارد. براي ديدن از كليساي استپانس مقدس بايد به محله هاكويجان، جنوب خواجه نظر غربي برويد.

كليساي كاتوليك‌ها

كليساي كاتوليك ها يكي ديگر از جاهاي ديدني اصفهان است كه با نام روزارياي مقدس نيز شناخته مي شود. اين كليسا ساخته سال 705 ميلادي است آن زمان در ايران حكومت صفوي ها بوده است.اولين ساختمان اين كليسا با نام مريم مقدس در سال 1681 ميلادي به دستور اسقف كاتوليك ارمنيان وگاس آباني ساخته شد. امروزه اين كليسا به عنوان كليساي اصلي ارمنيان كاتوليك شناخته شده است. در داخل اين كليسا بر روز ديوار ها نقاشي هاي مذهبي كشيده شده است. اين كليسا در محله سنگتراشان قرار دارد.

كليساي وانك

كليساي وانك از كليسا‌هاي تاريخي ارمنيان اصفهان مي باشد و زمان ساخت آن به زمان شاه عباس دوم برمي گردد. وانك در زبان ارمني به معناي صومعه است و اين كليسا در ميان هموطنان ارمني به آمنا پركيچ به معني كليساي نجات دهنده مقدس مشهور است و نام آن را از كليساي "سورپ آمنا پركيچ وانك" جوغا واقع در نخجوان برگرفته‌اند. مساحت كل اين كليسا ۸۷۳۱ متر مربع است كه ساختمان داخل آن ۳۸۵۷ متر مربع از اين فضا را به خود اختصاص داده است. در بالاي در ورودي اين كليسا برج ناقوس سه طبقه اي قرار دارد كه در طبقه دوم آن ساعت ۳۰۰ كيلوگرمي قرار داده شده و پيشينه اين ساعت به سال ۱۹۳۱ باز مي‌گردد.

كليساي وانك جزو پر بازديد ترين جاهاي ديدني اصفهان است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.